“Στη προπονητική σημασία έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα”

501

 

Α.Μάθηση
Ο σκοπός μιας άσκησης είναι οι αθλητές να μάθουν κάτι καινούργιο ή να μάθουν να εκτελούν καλύτερα κάτι που έχουν ήδη διδαχθεί.

Β.Επανάληψη
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στη διαδικασία μάθησης και της επανάληψης.
Κατά τη διαδικασία μάθησης οι παίκτες έχουν στραμμένη τη προσοχή τους στην τοποθέτηση του σώματος και στην κίνηση που πρέπει να εκτελέσουν.
Στην επανάληψη ήδη ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και δίνουν προσοχή σε άλλα πράγματα.Το που είναι στραμμένη η προσοχή του παίκτη καθορίζει την ποιότητα και τελικά την εξέλιξη.
Η ένταση δεν πρέπει να μπαίνει στην διαδικασία μάθησης αλλά στην διαδικασία της επανάληψης – βελτίωσης.

Γ. Συνθήκες παιχνιδιού
Όταν οι παίκτες φτάσουν σε ικανοποιητικό επίπεδο για να πάνε πιο ψηλά πρέπει να τους δημιουργούμε συνθήκες παιχνιδιού με ασκήσεις στην προπόνηση.
Πρέπει όμως προτού μπείτε σε αυτό το στάδιο να έχετε δουλέψει πολύ πάνω στα προηγούμενα και τα παιδιά να είναι έτοιμα να ανταποκριθούν στη δυσκολία.

Για παράδειγμα μια καλή άσκηση σ’αυτό το επίπεδο για τις βολές είναι αυτή που ο παίκτης σουτάρει από την γραμμή των βολών και οι υπόλοιποι είναι στη baseline και αν ευστοχήσει συνεχίζει, αν αστοχήσει τρέχει όλη η ομάδα.
Αυτή είναι μια καλή άσκηση γιατί δημιουργείτε πίεση στον παίκτη που σουτάρει όμοια με αυτή του παιχνιδιού.

Δ.Προετοιμασία παιχνιδιού
Αυτή συμπεριλαμβάνει το πλάνο του προπονητή σε σχέση με το επόμενο παιχνίδι και τις ασκήσεις που θα χρησιμοποιήσει ώστε να δουλέψει συγκεκριμένα πράγματα που θέλει να εφαρμόσει στο επόμενο παιχνίδι.
Πρέπει ο προπονητής να ξέρει σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η ομάδα του και να οργανώνει την προπόνηση του ανάλογα με αυτό χρησιμοποιώντας ξεκάθαρους στόχους.
Πολλοί προπονητές που δουλεύουν με νέα παιδιά δίνουν βάση στην επανάληψη και την προετοιμασία του παιχνιδιού χωρίς να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία μάθησης.
Προτιμήστε να βάλετε μία άσκηση όχι τόσο γρήγορη και πολύπλοκη αλλά να επιμένετε να κάνουν καλές πάσες και σωστές επιλογές,παρά μια πολύπλοκη άσκηση κατά την οποία εκτελούν με λανθασμένη τεχνική.
Αν κάνετε μια προπόνηση με κακές επαναλήψεις και προετοιμασία παιχνιδιού τότε οι παίχτες δεν θα έχουν κερδίσει τίποτα για το επερχόμενο παιχνίδι.

Ο αγώνας πρέπει να είναι μέρος της προπονητικής διαδικασίας,
μιας διαδικασίας μάθησης και βελτίωσης.
Εννοείται ότι θέλουμε να κερδίσουμε γιατί το μπάσκετ είναι παιχνίδι και η νίκη είναι μέρος του παιχνιδιού.
Αυτό όμως δεν πρέπει να είναι και αυτοσκοπός, πρέπει να μάθουμε στους αθλητές ότι και η ήττα είναι μέρος του παιχνιδιού.

”Basketball is life” Διονύσης Γκιουλέας