Η νοοτροπία του προπονητή στης αναπτυξιακές ηλικίες 15-18 ετων

720

H νοοτροπία του προπονητή στις αναπτυξιακές ηλικίες 15-18 ετών.

Η σχέση προπονητή – αθλητών είναι καθοριστικής σημασίας όσον αφορά το αποτέλεσμα.
Αν αναπτυχθεί μια πολύ καλή σχέση,σας εμπιστευτούν και είστε το πρότυπό τους τότε θα τους βοηθήσετε να εξελιχθούν και να παίξουν καλό μπάσκετ, να γίνουν καλοί παίκτες και καλοί πολίτες στο μέλλον.
Γι’αυτό και είναι σημαντικό να τους δώστε τη δυνατότητα επικοινωνίας.
Πρέπει να τους αφήσετε να σας πλησιάσουν,να μιλήσετε,να ανταλλάξετε απόψεις και να μάθετε απ’ τα παιδιά.

” Ο δάσκαλος του αθλητή είναι ο προπονητής και του προπονητή ο Αθλητής του. ”

Η δημιουργικότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του μπάσκετ που πρέπει να καλλιεργήσετε στους νέους αθλητές.
Το μπάσκετ έχει μεγάλη ποικιλία όσον αφορά την τεχνική και την τακτική του αλλά παραμένει απλό στα βασικά.

Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ενός προπονητή νεαρών αθλητών είναι να τους μάθει σωστά τα βασικά.(Fondamentals)

Δεν πρέπει να ασχολούμαστε πολύ με την τακτική αν δεν τους έχουμε μάθει τα βασικά.
( Οι σωστές και έγκαιρες επιλογές, καλές εκτελέσεις της εκάστοτε τεχνικής, 1on1 με μεγάλη επιμονή-υπομονή , σωστές αποστάσεις κίνησης , ανάπτυξη ικανότητας αντίληψης – αντίδρασης, κίνηση χωρίς τη μπάλα , σωστό διάβασμα φάσεων κλπ., )

Σ’αυτές τις ηλικίες πρέπει να υπάρχουν δύο στόχοι:
α. Ο στόχος της απόδοσης
β. Ο στόχος του αποτελέσματος
Ο στόχος του αποτελέσματος είναι ξεκάθαρος γιατί είναι η νίκη ή ήττα.
Ο στόχος της απόδοσης δεν είναι τόσο ξεκάθαρος, είναι αυτός που σε οδηγεί στο να φτιάξεις μια καλή ομάδα με καλούς παίκτες.
Από το παιδικό και πάνω ο στόχος της απόδοσης και του αποτελέσματος αποκτούν την ίδια αξία-σημασία.
Εξακολουθούμε όμως να δουλεύουμε-επιμένουμε στα βασικά βάζοντας σιγά σιγά κανόνες τακτικού μπάσκετ.
Μη ξεχνάμε ότι όσο καλύτερα ξέρει ένας παίκτης τα βασικά τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να παίξει στο <πραγματικό> μπάσκετ
και να παραμείνει στο χώρο.

Εδώ θα σταθώ λέγοντας τα εξής :
Πολλοί προπονητές στο βωμό του αποτελέσματος, καθώς ενδιαφέρονται μόνο για τη νίκη ..
(α.λόγω πίεσης από τους υπεύθυνους της ομάδας ;
β.λόγω κακής εκτίμησης του υλικού της ομάδας ;
γ.λόγω προσωπικής τους προβολής και αλαζονείας
πηγαίνουν σε αγωνιστικές τακτικές και ψυχολογικές μεθόδους εκτός της ηλικιακής βαθμίδας των παιδιών.
Δυστυχώς η έλλειψη γνώσης και σωστής κρίσης, μαστίζει την εποχή μας με αποτέλεσμα δήθεν προπονητές – μπακάληδες να έχουν παρεισφρήσει στον χώρο .. επειδή κερδίζουν με ηλικιακές πονηριές ή αδιαφορίας συνείδησης τα παιχνίδια.
(π.χ., match up ζώνες,σύνθετες άμυνες,υπερβολικά πολλά screen
ή με μείωση της προσωπικότητας των νεαρών αθλητών τους,μερικές φορές ακόμα και βιαιοπραγώντας απέναντι στα παιδιά .. )
κι επειδή κερδίζουν να δέχονται την αποδοχή .. ακόμα και τον έπαινο στην μίζερη εποχή μας.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, το κάψιμο των παιδιών και τελικώς την αποχώρηση από τα γήπεδα αφού στην συνέχεια δεν εξελίσσονται.

Επαναλαμβάνω ότι η νοοτροπία του προπονητή πρέπει να είναι υπέρ της ανάπτυξης του αθλητή-ομάδας του και μόνο !

” Basketball is life ” Διονύσης Γκιουλέας